Az ötödik és hatodik évfolyam még az általános intellektuális képességek erősítésének időszaka, de az általános képességek fejlesztésén túl el kell indulni a speciális képességek fejlesztése útján is. A program segítségével szeretnénk megteremteni annak a lehetőségét, hogy minél több területbe kóstolhassanak bele a gyermekek, szélesedjen látókörük, számukra ismeretlen, új feladatokkal találkozzanak, ezáltal fejlődik énképük, önismeretük, illetve a kulturális hovatartozás érzése is.
A program megvalósítása során célunk továbbá az IKT eszközök tudatos használatának erősítése, újszerű feladatokon keresztül a motiváció fenntartása, illetve az érdeklődés felkeltése újabb területek iránt. Fontosnak tartjuk a program megvalósítása alatt a kooperációs készségek fejlesztését, ösztönözzük egymás segítését, támogatását, akár mentorálását.
A gondozásban elsődleges feladat az egyéni jellegzetességekhez történő alkalmazkodás, a személyre szabott differenciált fejlesztés, illetve olyan technikák alkalmazása, amelyek hozzásegítik a gyermekeket a siker eléréséhez. A tehetséggondozáshoz tartozik azoknak a gyerekeknek a fejlesztése is, akik az iskolai követelményeknek nehezebben tudnak megfelelni, mégis motiváltak, nyitottak az újra. Ezeknek a gyerekeknek a program új kihívást, új lehetőséget teremthet, új utak bejárására ad lehetőséget.
Célunk, hogy a tanulók frusztráció nélkül legyenek képesek megosztani véleményüket kultúrákról, kultúrák közti különbségekről. Képesek legyenek képviselni és bemutatni saját hazájukat, kultúrájukat más országok képviselőinek.
A program szerves része a tanulmányi kirándulás. A kirándulás lehetőséget kínál arra, hogy a gyerekek játékosan megéljék, kipróbálják és megosszák egymással az elsajátított ismereteket, technikákat. Az intézményünk anyanyelvi tanáraival közösen megvalósítandó program biztosítja a „valós helyzet” élményét, továbbá a kirándulás jellegéből adódóan kiváló lazító program is.
A műhelyfoglalkozások témái:
5. évfolyam: USA, Hungary, Tour guiding
6. évfolyam: UK, Hungary, Travelling
A műhelyfoglalkozásokon alkalmazott tevékenységek, módszerek:pármunka, csoportmunka, egyéni munka, frontális előadás, beszélgetés, vita, interjú készítése, Vlog készítése, projektmunkák, szóbeli prezentáció, IKT eszközök és alkalmazások tudatos használata.
Bízom benne, hogy a műhelyfoglalkozások gazdagító és lazító programokkal megtűzdelve, jó hangulatban, sok munkával telnek!
Keresztesi Orsolya és Tóthné Benkő Mónika
angol nyelvi tehetségműhely – műhelyvezetők