A társadalmi szintű elfogadáshoz, vagyis a szociálisan érzékeny társadalomhoz az inkluzív nevelésen keresztül vezet az út, ami valójában a másság, az eltérő értékek megismerésében és azok akceptálásában gyökerezik.
Ennek jegyében gyűltek össze a baptista iskolák pedagógusai a kőbányai Pannonhalmi Béla Baptista Általános Iskola szervezésében megvalósuló Baptista Inklúziós Akadémia elnevezésű egy hetes szakmai együttgondolkodáson. 120 pedagógus, gyógypedagógus, óvodapedagógus érkezett a nyári szünet utolsó hetében Budapestre az ország minden tájáról, hogy szellemiségükben, szakmai munkájukban töltekezhessenek..
A szervező iskola, illetve külső szakemberek közreműködésével, valamint az akadémiai hét témacsoportjai segítségével járhatták körbe az érdeklődők – elméletben, gyakorlatban, saját élmények útján – a gyermeki „jelenséget” testi, lelki, pedagógiai, gyógypedagógiai szempontból.
E témacsoportok a következőek voltak:
E rendezvény a TÁMOP-3.1.17-15-2015-0009 „Hátránykompenzáció, tehetséggondozás és hálózatépítés a Baptista Szeretetszolgálat EJSZ köznevelési intézményeiben” pályázat keretein belül valósulhatott meg.
„A bölcs tanítás az élet kezdete.” (Pb.13:14.) – Az ősi bibliai igazság ma is érvényes, és óriási felelősséget hordoz magában. A „bölcs tanítás” egyik alappillére az, hogy a baptista iskolák az idejáró gyermekeknek és felnőtteknek is kellemes miliőt és fejlődési lehetőséget biztosítsanak.
A befogadó attitűd rajtunk áll, - hiszen „Teljesen normális, hogy különbözőek vagyunk” - ahogy az is, hogy általa, együtt milyen „életet”, milyen világot építünk.
Tatai Erika
igazgató