Kossuth Lajos azt üzente... Komplex tehetséggondozó program
A Seregélyesi Baptista Általános Iskola és AMI sikeresen pályázott az Emberi Erőforrások Minisztériuma által, a Nemzeti Tehetség Program keretein belül meghirdetett a hazai és határon túli tehetséggondozó programok támogatására kiírt NTP-MŰV-18 pályázati kategóriában. Az elnyert pályázati összegnek köszönhetően (965 000 Ft) a programba bevont tanulók 60 órás tanórán kívüli élmény-és alkotásközpontú komplex tehetséggondozó programban vehettek részt 2018. szeptember 11-től 2019. március 19-ig.
A gyerekek Nagy Imola citeraoktató, Karkóné Lukácsy Marianna rajztanár, festőművész; Stanicsek Szilvia drámapedagógus, Marton János néptáncoktató közreműködésével készültek fel a projekt végére megvalósításra kerülő alkotás bemutatására. Szarvas József színművész is vendégünk lehetett, együtt verselt a gyerekekkel. A program eredményeként jött létre a Kossuth Lajos azt üzente…. című előadás, amelyet a diákok 2019. március 14-én és március 15- én mutattak be a közönségnek.
A gyerekek a tehetséggondozó program során a tematikához köthető budapesti tanulmányi kirándulásra utazhattak. 1848/49-es forradalom és szabadságharc témakörben drámapedagógiai foglalkozás részesei lehettek a Nemzeti Múzeumban. A Hadtörténeti Múzeumban testközelből ismerhették meg a szabadságharc fegyvereit. A Nemzeti Sírkertben a reformkor, a forradalom és szabadságharc jeles alakjaira emlékezhettek, az Új Színházban A kőszívű ember fiai című előadást tekinthették meg.
A pályázat során a csoport munkáját segítő tárgyi eszközök: videokamera projektor és színpadi kellékek is beszerzésre kerültek.
A gyermek és pedagógus közösség is örömmel fogadta a pályázat nyújtotta lehetőségeket, szívesen dolgoztak együtt a program során, s lelkiismeretesen készültek a megalkotott előadás bemutatására nemzeti ünnepünkön, március 15-én.
A Seregélyesi Baptista Általános Iskola színjáték tanszakának munkája az idei tanévben a Kossuth Lajos azt üzente….komplex tehetséggondozó program jegyében szerveződött. A program megvalósítása mellett tanórai keretek között is dolgoztak a diákok. Ünnepi előadást adtak a községnek nemzeti ünnepünkön, október 23-án; az iskolai karácsonyi műsor alkalmával a Hétszínvirág című mese színpadi változatát mutatták be. A tanév végén pedig Benedek Zalán rendezésében Márk evangéliumát vitték színre. A nyáron a dráma tagozatos növendékek közül 8 tanuló vehet részt Viszákon Szarvas József a Nemzeti Színház művészének színjátszó táborában.
Játékkal a tudás útján
A Seregélyesi Baptista Általános Iskola és AMI sikeresen pályázott az Emberi Erőforrások Minisztériuma által, a Nemzeti Tehetségprogram keretein belül tehetséggondozásra, képességkibontakoztatás segítésére szolgáló eszközök beszerzésére.
Az NTP-TFJ-18-0054 számú pályázattal 970 000 forintot nyertünk tárgyi eszközfejlesztésre
A tantestületen belül igen hamar kiderült, hogy mindenki szívesen használna tanórákon is fejlesztő logikai játékokat. Hiszen a diákok számára sokkal élvezetesebb a tanulás, ha mindezt játékosan tehetik. Hamarosan megkezdődött az ötletelés, hogy mely játékok lennének a leginkább felhasználhatók. A választásnál aztán találtunk olyanokat is, melyek egyéni fejlesztésre, differenciálásra kíválóan használhatók (pl.Ki hol lakik?, Chocolate fix, Szín-kép …).Nagy előnyük, hogy különböző nehézségi fokozatú feladatokat tartalmaznak,így minden korosztály számára használhatóak. Illetve önellenőrzésre szoktatják a gyerekeket.
Kerestünk olyanokat is, melyek páros munkára alkalmasak (pl.Cubissimo, Brainbox, Memóriadó, Bubbles, Találd ki!...) Ezek a logikai fejlesztés mellett a memóriát is erősítik és hozzájárulnak a megfelelő szabálytudat, a társas viselkedés fejlődéséhez is.
És olyanokat is rendeltünk, melyek csoportmunkában vagy osztályszinten is alkalmazhatók (Geomag, Térbeli testek, Logico piccolo … ) Ezek közül is kiemelném a LÜK (logikai-ügyességi-képességfejlesztő) és a mini-Lük játékokat, melyekkel rengeteg, különböző korosztályú tanulót megismertettünk. Ezek szinte az összes tanórán használhatók ellenőrzésre, gyakorlásra. Sikerült hozzájuk különböző témájú füzeteket is beszerezni, de a tanárok már saját feladatlapokat is összeállítottak ezekhez a játékokhoz.
Sikerült a játékokat bemutatnunk a versenyekre hozzánk érkező kollégáknak is (akik természetesen nagyon irigykedtek ránk). Bemutató órákon láthatták a szülők is, hogy miként használják gyermekeik ezeket az eszközöket. Reméljük minél többen kedvet kapnak az otthoni használatukra is.
A pályázat utolsó eszközei, az udvari logikai játékok is elkészültek tanév végére. A diákok örömmel vették őket birtokba, bár a szabályokat újra ás újra el kellett nekik magyarázni. A mai generációnak újdonságként hatott a fába vésett malomtábla, melyen kavicsokkal, termésekkel tudtak játszani. Szokatlan volt a térbeli amöba, de hamar megkedvelték. Reméljük ezek a játékok is hozzájárulnak majd ahhoz, hogy szabadidejüket hasznosan eltölthessék és közben észrevétlenül is fejleszthessék logikai képességeiket.
Nagyon örültünk e pályázati lehetőségnek. Reméljük a jövőben is lesz majd alkalmunk pályázati segítséggel eszközparkunk bővítésére.