Fegyelmezési gondok, szűkös források, túlzsúfolt osztálytermek. A pedagógusoknak naponként kell ezekkel a problémákkal szembenézniük, melyek felemészthetik hivatásuk iránti szeretetüket. Hogyan összpontosíthatnak a lényegre és őrizhetik meg lendületüket napról napra? Erre kínál megoldást Joseph Ciaccio a Teljesen Pozitív Tanítás című könyvében.
A Mr. Ciacco által kifejlesztett Teljesen Pozitív Tanítás középpontjában az a meggyőződés áll, hogy az emberek képesek saját hozzáállásukat megváltoztatni. Ha egy pedagógus, lelkesedéssel és a tanulást elősegítő eszköztárral felfegyverkezve lép be az osztályterembe, bizalomra épülő kapcsolatot építhet ki diákjaival. A szerző öt technikát mutat be, melyek segítségével pozitív tanulási élményt biztosíthatunk a diákoknak, elősegítve ezzel tanulmányi eredményességüket:
· A tanár és a diákok szükségleteit kölcsönösen kielégítő órai tevékenységek
· A pedagógus kedvezőtlen érzéseinek megváltoztatása
· A fegyelmezési problémák kezelése az önfegyelem kialakításának segítségével
· A gyenge tanulók ön-motiváltságának elősegítése
· A diákok folyamatos aktív részvételét biztosító tanítási módszerek alkalmazása
Amikor a pedagógus a Teljesen Pozitív Tanítást alkalmazza, a diákok önbizalma nő, nagyobb mértékben képesek lesznek saját viselkedésük irányítására, és a közösség részének fogják érezni magukat. Saját maga pedig jelentős szakmai és személyes fejlődésen megy át, felismerve, hogy hozzáállásával és tetteivel milyen nagy hatással lehet a felnövekvő nemzedékre.
Mr. Ciaccio példák sokaságával mutatja be, hogy a fenti módszerek hogyan működnek a gyakorlatban. Arra is sokféle tippet és stratégiát kínál, hogyan vezessük be, és tegyük mindennapi gyakorlatunk részévé ezeket a módszereket. A Teljesen Pozitív Tanítás lelkesítő olvasmány, amely segít, hogy minden egyes tanítási napnak megújult erővel, bölcsességgel és megelégedettséggel vágjunk neki.
A könyv megrendelhető, illetve az első fejezete elolvasható az ACSI honlapján.