A VIK Iskola elkötelezetten csatlakozott az Ecoality programhoz, amely az Európai Unió támogatásával valósul meg, és célja az ökológiai válságok összefüggéseinek tudatosítása a fiatalok körében. Az Erzsébetváros Önkormányzata és az Anthropolis Egyesület által koordinált kezdeményezés több mint tíz európai ország együttműködésében valósul meg, így nemcsak helyi, hanem nemzetközi szinten is jelentőséggel bír.
Oktatói és tanulói tréningek a jövőért
December 9-én a VIK Iskolában az Anthropolis Egyesület szakemberei oktatói tréninget tartottak, amely során tanáraink olyan korszerű módszertani ismereteket sajátítottak el, amelyek segítségével hatékonyan oktathatják diákjainkat az ökológiai válságok kezelésére és a fenntarthatóság előmozdítására. A képzés célja, hogy a pedagógusok támogatásával (kiemelten) a 15–18 éves diákok aktív szereplőivé váljanak a környezettudatos gondolkodás terjesztésének.
Nemzetközi összefogás a fenntarthatóságért
Az Ecoality programot az Európai Unió EuropeAid pályázata támogatja, és a résztvevő országok között olyan partnerek találhatók, mint Olaszország, Ausztria, Franciaország, Görögország, Lengyelország és Portugália. A projekt célja, hogy a diákok kritikai gondolkodása fejlődjön, részt vegyenek helyi és globális kezdeményezésekben, és előmozdítsák a társadalmi felelősségvállalást. A program várhatóan közel 50 000 diákot és 2 700 tanárt ér el Európa-szerte, hozzájárulva a fenntarthatóság eszméjének széleskörű elterjesztéséhez.
A jövőért dolgozunk
Az Ecoality program a résztvevő országok önkormányzatait, oktatási intézményeit és civil szervezeteit közös cél érdekében fogja össze. Iskolánk büszke arra, hogy aktív szerepet vállal ebben a kezdeményezésben. Az itt megszerzett tudást tanáraink nemcsak a tanórákon, hanem számos iskolai és közösségi programon keresztül is továbbadják majd, hogy diákjaink megértsék: a fenntarthatóság nem csupán választás, hanem közös felelősség.
A VIK Iskola elkötelezett a fenntartható jövő iránt, és örömmel tesz azért, hogy diákjaink ne csak tanulói, hanem aktív formálói legyenek környezetüknek és közösségeiknek.